مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع): گردهمایی مبلغان سنتی در شهرستان تفرش برگزار شد

پایگاه خبری تفرش:

عطش کربلا محرم

 مدیرحوزه علمیه امام صادق(ع) گفت: گردهمایی مبلغان سنتی با محوریت موضوع آسیب شناسی عزاداری در تفرش برگزار شد.

 

حجت الاسلام مصطفی خطاط در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تفرش، با اشاره به اینکه عزاداری برای امام حسین(ع) باید تداوم داشته باشد اظهار کرد: زنده نگه داشتن واقعه عاشورا یک تکلیف دینی بوده که باید در این راستا به درستی گام برداشته شود و نباید در برگزاری این مراسم‌ها خللی ایجاد شود.

وی افزود: عزاداری‌ها باید تداوم داشته باشد و مردم مسلمان و ملت ایران در تمام سختی‌ها باید به این مهم توجه داشته باشند و اجازه ندهند دشمنان با توطئه‌های خود این نظام و قداست آن را خدشه‌دار کنند.

مدیرحوزه‌علمیه امام صادق(ع) تصریح کرد: نباید به دشمنان اسلام اجازه داده شود تا این سنت را از مردم بگیرند و مسلمانان باید باهوشیاری و بیداری به تبیین و ترویج نهضت عاشورا در جامعه به ویژه برای نسل جوان بپردازند.

حجت الاسلام خطاط با اشاره به تاثیر زیارت عاشورا در جامعه و افراد گفت: محورقیام امام حسین(ع) عبودیت و بندگی خدا بوده که در این راستا و احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و به شهادت رسید.

وی افزود: دعای معروف علقمه یکی از مهمترین دعاها بوده که ایشان بیان داشتند که میتوان با تدبر و تفکر در این دعا فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه اسلامی نهادینه کرد.

مدیرحوزه‌ علمیه امام صادق(ع) تصریح کرد: در عزاداری‌ها باید از بدعت و منکرات و نیز ورود خرافه‌ها جلوگیری شود و اخلاق حسنه در جامعه اسلامی ترویج پیدا کند و در تبیین این مهم از دروغ باید پرهیز شود.

حجت الاسلام خطاط تصریح کرد: هدف قیام امام حسین(ع) احیای سنت دین اسلام بوده و مسلمانان وظیفه دارند با بدعت‌ها مبارزه کنند و رضایت خدا را به دست آورند و کسانی که در راه اصلی و راست حرکت کنند به پیروزی دست پیدا کرده و می‌توانند اهداف اسلام را محقق کنند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 13:21 | نویسنده : میثم اله وردی |